Biesieklette Loyalty Card heeft de eerste editie van de Smart Hospitality Challenge gewonnen. Dit concept biedt volgens de jury uitkomst voor het fietsenstallingsprobleem in de binnenstad en werkt de veiligheid, bereikbaarheid en gastvrijheid in de hand. Bovendien krijgen toekomstige gebruiker interessante aanbiedingen en kortingen door samen op te trekken met lokale ondernemers die hiermee tegelijkertijd meer zichtbaarheid genereren.
Aan de hand van deze Haagse challenge zijn deelnemers, waaronder ondernemers, studenten en andere creatievelingen met hart voor de stad, uitgedaagd om een innovatief serviceconcept te ontwikkelen voor hospitality centra in binnenstad van Den Haag. In totaal hebben 16 deelnemers in vier bootcampdagen hun ideeën vertaald naar zeven uiteenlopende concepten. Deze concepten zijn beoordeeld tijdens de zogeheten Demo Day op woensdag 6 juli waarna de winnaar werd bekendgemaakt door wethouder Boudewijn Revis. Biesieklette Loyalty Card krijgt de komende tijd ondersteuning in exploitatie, marketing en uitvoering. De Smart Hospitality Challenge is een initiatief van Smart Shopping (onderdeel van het Haags Retailpunt) en Stichting Binnenstad Den Haag.
Haagse wethouder Boudewijn Revis zegt over het winnende concept:
“ De Biesieklette Loyalty Card is een terechte winnaar en draagt niet alleen bij aan de gastvrijheid van de binnenstad, maar ook aan het aantrekkelijk houden van de openbare ruimte. Het concept heeft een sterke focus en is zeer goed uitvoerbaar. De rol van Biesieklette in Den Haag wordt hiermee nog belangrijker.”