Verkopen via een online platform als bol.com, Amazon, Marktplaats of Zalando; wel of niet doen?
Gratis interactief webinar | dinsdagavond 27 oktober | 20.00 - 21.30 uur
LET OP: WEBINAR HEEFT AL PLAATSGEVONDEN.
Online verkoop groeit - MKB blijft achter
Door de coronacrisis en het vele thuiszijn, is de onlineverkoop in de retail in een stroomversnelling terechtgekomen. Met name de grootwinkelbedrijven en bedrijven met alleen een webwinkel hebben hiervan geprofiteerd. De verwachting is dat een deel van de verschuiving van fysiek naar online verkopen blijft bestaan. Het MKB blijft echter nog sterk achter!
Is verkoop via een online platform slim?
Verkoop via een online platform als Amazon, AliExpress, Alibaba, eBay, Zalando, Marktplaats en bol.com is een van de mogelijkheden om online te ondernemen. Via deze platformen krijg je direct toegang tot miljoenen klanten in het binnen- en buitenland. Maar, is het wel zo simpel als het lijkt?
Wat zijn de voor- en nadelen en wanneer is het het juiste moment om je bij een online platform aan te sluiten?
Experts van Rabobank, bol.com én Haagse ondernemers delen hun ervaringen
Tijdens dit interactieve webinar delen experts en Haagse ondernemers hun kennis en ervaringen over de samenwerking met platformen en is er ruimte om vragen te stellen. Zodat jij als ondernemer een objectief beeld krijgt over de platformeconomie en je geholpen wordt om een goede afweging te kunnen maken.
Programma - Sprekers:
Olaf Zwijnenburg: Sectorspecialist Retail- en Groothandel Rabobank. Hij zet zich in om ondernemers te laten excelleren in de executie en slim te digitaliseren. Daarnaast is hij Voorzitter van de Rabobank Community Handel & Horeca.
* Olaf neemt je in vogelvlucht mee door de digitale ontwikkelingen, de stappen die je kunt zetten naar online ondernemen, deelt zijn visie op digitale winkelstraten en staat stil bij de vraag “wel of niet aansluiten bij een platform?”.
Michael van der Togt: ondernemer en partner bij LouLou Essentiels. LouLou Essentiels is een Haags tassen- en accessoiremerk met een missie: vrouwen voorzien van mooie, eerlijke items die ook nog eens heel handig in gebruik zijn. In 2010 begonnen met de Smart Little Bag (SLB), een portemonnee met een vakje voor je telefoon, heeft het merk LouLou Essentiels inmiddels vele verkooppunten door heel Europa.
* Michael deelt zijn ervaringen met het verkopen van producten via bol.com.
Eduard Hoogenboom: Sinds 2016 is Eduard Director Partnerservice bij bol.com en daarmee verantwoordelijk voor een groot team dat dagelijks service verleent aan ondernemers. Sinds 2019 is Eduard commercieel verantwoordelijk voor het bol.com partnernetwerk.
* Eduard licht de huidige en toekomstige marktontwikkelingen in het retaillandschap toe, geeft aan welke stappen ondernemers kunnen zetten om via een platform te gaan verkopen en deelt het succesverhaal van een ondernemer die dankzij de samenwerking met bol.com een grote groei doormaakt.
Hoe werkt het online webinar?
Het is supersimpel. Als je je gegevens achterlaat op deze pagina, ontvang je direct een link naar de het webinar. Op het tijdstip van het webinar klik je vanaf je laptop, computer of telefoon op deze link. Je wordt dan vanzelf naar een website geleid waar je live de online presentatie volgt en via de chat vragen kunt stellen aan de sprekers. Jij bent zelf niet in beeld en ook niet te horen. Je volgt het online webinar dus gewoon thuis, vanuit je luie stoel.
TIP: Indien mogelijk installeer vooraf de Microsoft TEAMS-app voor de beste kwaliteit.