De subsidieregeling Eindejaarsactiviteiten winkelgebieden Den Haag 2021 is vastgesteld, waardoor winkelgebieden vanaf heden een aanvraag kunnen doen!
LET OP: De inschrijftermijn is inmiddels verstreken en het indienen van aanvragen is niet meer mogelijk.
Het doel van de subsidieregeling is het ondersteunen en bevorderen van initiatieven die de aantrekkelijkheid van winkelgebieden in Den Haag tijdens de feestdagen op een duurzame manier verhogen.
BIZ-/winkeliers- en ondernemersverenigingen binnen de hoofdwinkelstructuur en/of toeristische kernen kunnen bij gemeente Den Haag aanspraak maken op een subsidie voor de uitvoer van sfeer verhogende eindejaarsactiviteiten. Denk hierbij aan een gastheer/gastvrouw, een kerstboom en/of extra sfeerverlichting met led-lampen en timers in het winkelgebied.
- De subsidie voor kleine winkelgebieden (tot 100 ondernemingen) bedraagt maximaal tweederde van de kosten met een maximum van € 3.000,- per aanvrager.
- De subsidie voor grote winkelgebieden (100 of meer ondernemingen) bedraagt maximaal tweederde van de kosten met een maximum van € 5.000,- per aanvrager.
KLIK HIER voor overige informatie over de subsidieregeling.
Een aanvraag wordt in behandeling genomen indien het aanvraagformulier (inclusief benodigde bijlagen) wordt gemaild aan: subsidies@denhaag.nl met een cc aan: silvia.vandendobbelsteen@denhaag.nl. KLIK HIER voor het aanvraagformulier (pdf) en KLIK HIER voor de Word-versie.
Let op: de BIZ-/ondernemers-/winkeliersvereniging dient zelf de benodigde vergunning gebruik openbare weg aan te vragen, via de volgende link: Den Haag – Vergunning gebruik openbare weg aanvragen.
Het Haags Retailpunt is niet betrokken bij de verwerking van de aanvragen, maar kan wel ondersteunend en/of adviserend zijn bij het invullen van een aanvraag. Neem dan contact op met July Patoir.