Lokale ondernemers zijn van groot belang voor levendige winkelgebieden en de plaatselijke gemeenschap, maar met steeds meer mensen die online winkelen, hebben zij het moeilijk. Met de feestdagen voor de deur, wil de gemeente Den Haag deze ondernemers extra ondersteunen en het belang van lokaal inkopen onder de aandacht brengen. Daarom is de campagne ‘Den Haag pakt je in!’ weer gestart.
Ook wethouder Nur Icar (MKB) benadrukt de meerwaarde van lokale ondernemers. “Voor mij maken lokale ondernemers echt het verschil. Even een praatje, een bekend gezicht. Dat is onbetaalbaar, daar kan geen online winkel tegenop. Ik vind het dan ook heel belangrijk dat ze niet uit het straatbeeld verdwijnen. Daarom roep ook ik mensen op: koop zoveel mogelijk lokaal, want deze ondernemers zijn echt van grote waarde voor onze stad.”
Haags Retailpunt
De gemeente Den Haag gaf het Haags Retailpunt, dat is opgericht om de winkelgebieden in Den Haag te versterken, de opdracht om de campagne te ontwikkelen. Aan ondernemers zijn etalagestrikken en ‘Den Haag pakt je in!’-stickers beschikbaar gesteld om winkelruiten en -deuren mee te versieren. Ook zijn er per winkelgebied posters gemaakt, waarop ondernemers in hun eigen winkelstraat zichtbaar zijn. De campagne is tot eind december te zien.